- 12/01/2025 KL. 09:15
- For abonnenter
I 2024 eksploderede importen af brugte elbiler i Danmark. Men det er ikke uden risiko at hente en brugt elbil i udlandet. Det har den selvstændige brugtbilstrader Annette Abild erfaret. Der er især tre mærker, som kan give problemer.
toggle-overlay#showOverlay” data-overlay-id=”byline-overlay-0″ data-overlay-type=”byline”> Anders Ladefoged Christensen
Når Annette Abild bestiller brugte elbiler i udlandet, skal hun holde tungen lige i munden.
For selvom hun har importeret brugte biler i 15 år, stiller elbilerne særlige krav til hendes opmærksomhed.
»Man skal godt nok være noget mere skarp, end da jeg startede. Der var det benzin eller diesel. Automat- eller manuelt gear. 1,6- eller 2,0-motor.«
Overser hun en vigtig detalje, forsvinder hendes avance som dug for solen. Det har hun lært på den hårde måde.
Allerede abonnent? Log ind her
Få adgang til artikler på jp.dk
Læs jp.dk hele året for 499 kr.
Få adgang nu Se hele vores udvalg af abonnementer
Tilbuddet gælder t.o.m. d. 12/01-25 og kan alene benyttes af personer, der ikke har været kunder hos Jyllands-Posten de seneste seks mdr. Mindstepris: 499 kr. v/betaling med kreditkort el. MobilePay. Fortsætter til 99 kr. pr. måned og kan opsiges med løbende måned plus en måned. Normalpris for Digital 12 mdr. er 999 kr. Fortrydelsesret i medfør af forbrugeraftaleloven – læs mere her.