- 12/01/2025 KL. 17:00
- For abonnenter
Kunstig intelligens vinder større og større indpas blandt danske virksomheder. Men ifølge SMVdanmark er det især de store virksomheder, der fører an, mens de mindre i højere grad har svært ved at finde tid og ressourcer til at lære at bruge AI i en travl hverdag. Der er ellers store gevinster at hente – det ved en traditionsrig sjællandsk virksomhed.
Siden den kunstigt intelligente chatbot ChatGPT blev lanceret i slutningen af 2022 og kom buldrende ind i vores hverdag og liv, har verden ikke helt været den samme.
Reaktionerne var indledningsvis bredspektrede og rummede lige dele fascination over, hvad kunstig intelligens, eller blot AI i daglig tale, rent faktisk kan, og hvor hurtigt det kan generere tekst, musik og film, til bekymring for, hvad det hele skulle ende med.
De fleste af os har set science-fiction film, hvor maskinerne tager magten over mennesket, og det hele i det hele taget går ad pommern til. De tænkte skrækscenarier stod i kø.
Allerede abonnent? Log ind her
Få adgang til artikler på jp.dk
Læs jp.dk hele året for 499 kr.
Få adgang nu Se hele vores udvalg af abonnementer
Tilbuddet gælder t.o.m. d. 12/01-25 og kan alene benyttes af personer, der ikke har været kunder hos Jyllands-Posten de seneste seks mdr. Mindstepris: 499 kr. v/betaling med kreditkort el. MobilePay. Fortsætter til 99 kr. pr. måned og kan opsiges med løbende måned plus en måned. Normalpris for Digital 12 mdr. er 999 kr. Fortrydelsesret i medfør af forbrugeraftaleloven – læs mere her.