- 22/01/2025 KL. 19:01
- For abonnenter
En storstilet kampagne, som lovede udvidet garanti, lokkede kunder til at købe Peugeot E-3008. Men nu er garantien forsvundet, alle spor efter kampagnen væk, og det har fået en række utilfredse bilejere til at sende en klage til Forbrugerombudsmanden.
Sidste forår blev Peugeots nye elbil E-3008 lanceret hos de danske forhandlere.
Med markedsføringen af bilen var der samtidig premiere på en ny garanti for mærket, Peugeot Allure Care, som udvidede de daværende to års fabriksgaranti til otte års garanti på alle kommende Peugeot-modeller.
»Du får hele otte års serviceaktiveret garanti,« fremgik det af en nyhedsmail med titlen ”Nu kan du bestille din nye E-3008!”.
Og det fik flere kunder til at slå til. En af dem var Morten Seidler, som netop købte sin Peugeot E-3008, fordi den udvidede garanti var afgørende for hans valg af bil.
»Jeg kørte også Peugeot inden og var rigtig glad for min bil, så da min kæreste og jeg blev præsenteret for den længere garanti, blev vi enige om at købe bilen,« fortæller Morten Seidler.
»Som min kæreste sagde: ”Så kan det ikke gå helt galt!”.«
Det skulle dog vise sig, at den udvidede garanti, ja, ikke var en garanti for, at det ikke kunne gå galt.
Allerede abonnent? Log ind her
Stoler du på det, du læser?
I en tid med et fragmenteret mediebillede og alternative sandheder har vi brug for et sted, hvor du kan stole på det, du læser. Det kan du hos Jyllands-Posten. God journalistik koster penge, og som abonnent bidrager du med at støtte de troværdige nyheder.
Med venlig hilsen
Marchen Neel Gjertsen Ansvarshavende chefredaktør, Jyllands-Posten
Fast intropris for 3 mdr. til nye kunder, der ikke har været kunder hos Jyllands-Posten de seneste seks mdr. v/betaling med kreditkort el. MobilePay. Fortsætter som løbende abonnement til 99 kr. pr. måned efter de første 3 mdr. Kan opsiges til udgangen af en betalingsmåned. Mindstepris for 3 mdr. er 99 kr. Fortrydelsesret i medfør af forbrugeraftaleloven – læs mere her.